11 szuperhasznos prompt a hatékonyabb önfejlesztéshez

A ChatGPT-t bizony klasszul lehet használni tanulásra, új tudás elsajátítására. Ahhoz, hogy hatékonyabban tudj ismereteket szerezni, ismerd meg ezt a 10 kérést, amelyek felgyorsítják a tanulást:

1. Használd az 80/20 Pareto-elvet, hogy gyorsabban tanulj, mint valaha!

PROMPT: “Szeretnék többet megtudni a gyorsolvasásról [ide írd a témádat]. Azonosítsd és oszd meg velem azt az elsődleges 20%-nyi tudnivalót, amelyek segítenek nekem 80%-ban megérteni ezt a témát. Köszönöm!”
A Pareto-elvről egyébként a csoportban itt olvashatsz bővebben.


2. Fejleszd a készségeidet!

PROMPT: “Szeretném fejleszteni a türelmemet [beszúrandó készséged] Készíts egy egyhetes tanulási tervet kihívásba ágyazva, amely segít fejleszteni ezt a készséget rendhagyó formában. Köszönöm!”


3. Tanulj meg új dolgokat kihívásba ágyazva!

PROMPT: “Szeretnék megtanulni kertészkedni [beszúrandó témád]  Teljesen kezdő vagyok. Készíts egy egyhetes napos tanulási tervet, amely segít egy kezdőnek, mint én, megtanulni ezt a dolgot. Szedd táblázatos formába. A táblázatot egészítsd ki javaslatokkal a motiváció fenntartására. Köszönöm!”


4. Fejleszd az írásodat visszajelzések kérésével.

PROMPT: “Javítsd ki a fenti írásomat, ellenőrizd a nyelvtani hibákat és az elütéseket, majd javasolj olyan megoldásokat, amik javítják a szöveg érthetőségét.”


5. Kérj inspiráló könyvösszefoglalókat

PROMPT “Foglald össze [adott könyv címe] könyvet [adott szerzőtől] szerzőtől és adj nekem egy listát a legfontosabb tanulságokról, a legérdekesebb tényekről és a leghasznosabb információkról.”


6. Kérj feedbacket a történelem nagyjaitól

Prompt: “Tegyük fel, hogy [adott híres személy, például Steve Jobs] vagy. Olvasd el az alábbi érveimet és adj visszajelzést úgy, mintha [ismételd meg a nevet] lennél.”


7. Fejleszd a problémamegoldó képességedet!