Barion Pixel

MIRE KÖLTENÉD A FIZETÉSED EZERSZERESÉT? ÉNMÁRKA TESZT

Van egy nagyon érdekes és elgondolkodtató önismereti feladat, amely az énmárka teszt címet is megérdemli, hiszen több szálon kapcsolódik hozzá. A cikkben találsz három szituációs feladatot, amelyek megoldására egyre kevesebb időd van. Először 4, aztán 3, végül pedig csak 2 perced van, ami alatt minél teljesebb választ kell adnod rájuk. Lássuk!

Én azt tanácsolom, hogy szakaszonként nézd meg ezt a cikket, és úgy felelj a kérdésekre. A végeredményen pedig lehet, hogy megdöbbensz, mert olyan infók birtokába juthatsz magadról, amire nem is számítottál. Olyan jelenlegi, az agyadban motoszkáló kérdésre is kaphatsz választ, amit ilyen formában nem is kerestél volna. Egy önismereti belső utazásra invitállak, ahol a képzeleted segítségével különféle szituációkba kell magad elképzelned, így utat nyitunk a kreatív jobb agyféltekédnek, ami tudattalan meglátásokat is feltárhat.

A végeredményen pedig lehet, hogy meg is döbbensz, mert olyan infók birtokába juthatsz magadról, amire nem is számítottál.

Készen állsz?

Mi az az énmárka?

Csak egy pár szót, hogy mi is az énmárka, amit a cikk elején említettem. Ez egy külső-belső összkép, amit Te mutatsz magadból illetve amit mások gondolnak rólad. Így lehet legtömörebben összefoglalni. Az énmárka építése egy belső és egy külső folyamatból áll: önismeret és annak megjelenítése a kommunikációban. Mindennek a hitelességét pedig a következetesség adja. A belső építkezés, vagyis az önismeret a képességek, készségek, tapasztalat, értékrendszer, célok, küldetés és ezek motívumaiból tevődik össze. A külső építkezés pedig mindezek következetes megnyilvánulása, vagyis a kommunikáció, az arculat, a viselkedés, a weboldal, social profil stb. Akkor tudsz erős márkát építeni, ha a külső építkezés során következetesen jeleníted meg az önismereti munka folyamán felismert dolgokat.

De vágjunk is bele. Minden feladatra egyre kevesebb időd van válaszolni, úgyhogy fogj egy stoppert vagy nézz egy órát, mert időnyomás alatt kell válaszolnod!

1. feladat

Tegyük fel, hogy közlik veled, hogy távoli rokonod (az a jól ismert amerikai nagybácsi) elhunyt, és ezerszer akkora összeget hagyott  rád, mint amekkora az egy éves jövedelmed. Nézzünk mondjuk egy kerek 200 millió forintot.

Van azonban egy feltétel: a pénzt csakis magunkra költhetjük. 4 perced van, hogy leírd egy papírra, pontosan mit szeretnél! Engedd el a fantáziád, most nem akadály a pénz!!!

Csak azután menj a következő feladatra, ha lejárt a 4 perced!

2. feladat

Ezután ismertetik, hogy a hagyatéknak van még egy tétele, amely ugyanakkora összegről szól, mint az előző. Ezt azonban nem költhetjük magunkra, kizárólag másokra. Mihez kezdesz vele?

Papírlap ismét elő és most 3 perced van!

Csak azután menj a következő feladatra, ha lejárt a 3 perced!

3. feladat

Amikor az idő lejár, közlik, hogy a végrendelet záradéka a következőt tartalmazza: ha a fenti két lépést megtettük, korlátlan összeg áll a rendelkezésünkre, és extraként mellé örök életet is kapunk. Hoppáka!

Mihez kezdünk most, hogy korlátlan idő és korlátlan pénz fölött rendelkezünk? Már csak 2 perced van, hogy megfogalmazd a válaszod, viszont vedd figyelembe, hogy csak neked lett örök életed, az ismerőseidnek, családodnak, barátoknak nem.

2 perced van, szóval papírt elő, stopper indít.

Énmárka új nézőpontokból - újrakezdőknek, váltóknak és kalandoroknak
Nézd meg a témába vágó online kurzust!

Konklúzió

Ha elvégezted a gyakorlatot, olvasd át, hogy miket írtál le.

  • Milyen motívumokat fedeztél fel, és ezek mit árulnak el rólad?
  • Mi akadályoz meg abban, hogy megtedd, amire vágysz?
  • Egyeznek a leírtak bármilyen formában a jelenlegi életeddel, céljaiddal, vágyaiddal?
  • Netán a pénzt hozod fel kifogásként, hogy nem azzal foglalkozol, amivel szeretnél?
  • Van-e módja annak, hogy elképzeléseidet nagy pénzösszeg nélkül is megvalósítsd?
  • Mostantól tennél valamit máshogy?
  • Ha tennél valamit máshogy, mi lesz az első lépés?

Ezt a feladatot sok évvel ezelőtt John Purkiss Énmárka c. könyvében olvastam, ő pedig a Crystal Barkley Corporation Life/Work Design programjából hivatkozott rá. Mindenesetre nagyon érdekes szellemi utazást tartogatott számomra, amikor anno legelőször végigcsináltam, és azóta énmárkás workshopokon rendszerint előszedem, mert nagy AHA-élmények szokták követni.

Remélem Neked is érdekes önismereti utazásban volt részed!

Fejleszd online az énmárkádat!

Az Énmárkaépítés új nézőpontokból – újrakezdőknek, váltóknak és kalandoroknak Szikra online kurzus abban segít, hogy kiaknázd az önmarketing erejét, több oldalról is megismerd, majd önazonosan és hitelesen képviseld magad, azt kommunikáld magadról, amiben hiszel, megtaláld a neked való munkát, a céljaidhoz vezető ajtókon menj be, és a megfelelő emberekkel működj együtt.  Ez a kurzus megmutatja az önazonos irányt mind az újrakezdőknek, a karrierváltóknak, mind a több területen tevékenykedő kalandor multipotenciálisoknak. A videókkal, letölthető segédanyagokkal, kreatív feladatokkal vezetett online kurzus 8 fejezetén és 37 leckéjén olyan tempóban haladhatsz végig, ahogy neked megfelel, így a saját igényeidre, időbeosztásodra szabhatod a téma feldolgozását. Vágj bele most!

Leadfotó: Mihai Boboc

Találd meg a neked való kurzust és fejleszd a 21. század legfontosabb készségét, a kreativitásodat!

HUF9,900
Évtervezés 2023
HUF15,900
fenntartható lelkesedés online kurzus
HUF25,900
Énmárkaépítés új nézőpontból - újrakezdőknek és kalandoroknak online kurzus
HUF19,900
Hatékonyabb énem - időmenedzsment másként online kurzus
HUF15,900
HUF25,900
Élj kreatívan! online kurzus
HUF6,900
Ismerkedj a kreatív éneddel! Alapozó önismereti kihívás
HUF15,900
Mind map online kurzus